|
|||||
Informacje o firmie | |||||
![]() Początki firmy sięgają roku 2001. Pierwsze egzemplarze Solbusów zostały wyprodukowane w Solcu w roku 2002. Kolejny rok był przełomowy dla firmy - jego początek upłynął pod znakiem kłopotów finansowych, jednak w połowie roku doszło do udanego mariażu z polską firmą specjalizującą się w leasingu autobusów Blue Line. Okazało się, że potencjał Solbusa oraz nowego inwestora wspaniale się uzupełnia. Fabryka w Solcu miała zakład produkcyjny oraz fachowców, natomiast Blue Line zaoferował kapitał niezbędny do uruchomienia produkcji seryjnej oraz kontakty wśród firm przewozowych. Bez dotacji państwowych, czy sprzedawania udziałów zagranicznym koncernom, Solbus okazał się czarnym koniem polskiego rynku autobusowego. Jego dynamiczny rozwój został dostrzeżony i nagrodzony przez Puls Biznesu, który przyznał soleckiej firmie tytuł Gazeli Biznesu, jako firmie która w województwie kujawsko-pomorskim zanotowała największa dynamikę sprzedaży. Także gmina i miejscowa społeczność skorzystała na sukcesie Solbusa. Firma w połowie 2003 przejęła ponad 50 pracowników zwolnionych z państwowych Kujawskich Zakładów Napraw Samochodowych. Do końca roku 2003 pracę przy produkcji Solbusów znalazło jeszcze blisko pół setki pracowników. Dzisiaj firma zatrudnia około 200 pracowników, w tym młodych absolwentów uczelni technicznych, którzy w praktyce mogą rozwijać umiejętności wyniesione ze szkoły. |
|||||
Informacje o autobusach | |||||
Do produkcji autobusów charakterystycznym logo Solbus używa się wielu komponentów pochodzących od krajowych, a w dużej części lokalnych - z Kujaw - dostawców. Jednakże podzespoły mechaniczne są kupowane u sprawdzonych, będących od lat na rynku europejskich producentów: m.in. IVECO, MERITOR, ZF czy VOITH. Dzięki temu firmie udaje się produkować autobusy na europejskim poziomie za ceną przystępną dla polskich przewoźników. Koszt jednego autobusu waha się w zależności od wyposażenia od 400 do 500 tys. zł. Kupują je głównie PKS-y, przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej oraz prywatni przewoźnicy międzymiastowi. Plany na przyszłość zakładają opracowanie nowych, konstrukcji autobusów oraz wejście z nimi na wymagające europejskie rynki. Pierwszym krokiem na tej drodze było stworzenie nowoczesnego niskowejściowego autobusu Solbus SN11.Został on pokazany po raz pierwszy we wrześniu tego roku na targach Transexpo w Kielcach i wzbudził duże zainteresowanie. Kolejne nowe modele, tym razem będą to następcy obecnie produkowanych modeli międzymiastowych Solbus zapowiada na przyszły rok. | |||||
Galeria autobusów | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |